Du är här: Startsida / Om Share Music Sweden
Om Share Music Sweden
Föreningen Share Music Sweden började i Sverige år 2002.
Share Music ordnar korta kurser
i musik, dans och teater för alla.
Kurserna passar både dig som är nybörjare
och dig som har hållit på förut
med dans, musik, teater eller konst.
Kurserna passar både dig
som har en funktionsnedsättning
och dig som inte har en funktionsnedsättning.
Vi vill att alla som vill ska kunna hålla på
med dans, musik, teater och konst
tillsammans med duktiga lärare.
Share Music arbetar för att ha fler kurser i hela Sverige.

Vi arbetar tillsammans med olika skolor
och föreningar.
Vi reser till olika platser i Sverige
och berättar om oss och våra kurser.
Vi får pengar till vårt arbete
av bland annat Västa Götalandsregionen.
Västra Götalandsregionen har hand om sjukvård,
bussar, tåg, kultur och mycket annat i västra Götaland.
Share Music samarbetar också med andra länder.
Share Musics kurser är ovanliga
På Share Musics kurser kan du
hålla på med musik, dans och teater samtidigt.
Alla är med i samma kurs
och alla hjälps åt
att skapa musik, dans, teater och konst.

Olika sorters kurser
Det finns flera olika sorters kurser.
Prova-på dagar där du får prova en dag.
Minikursen är den första kursen.
Sedan kan du vara med på allmänna kurser
och fortsättningskurser.
Till sist kan du vara med på fördjupningskurserna.
De flesta kurserna är på folkhögskolor.
Kursledarna har musik, dans, teater eller konst
som sitt yrke.
Share Music har kurser i norra Sverige,
i södra Sverige och i västra Sverige.
Share Music ordnar möten
och föreställningar i andra delar av Sverige.
Vill du veta mer om Share Music?
Ring telefonnummer 031-33 35 111
så berättar vi.
Vi kan skicka en broschyr till dig.